Aerobic a rozcvičení

Ke každému sportovnímu výkonu pochopitelně neodmyslitelně patří rozcvičení. Aerobic není rozhodně výjimkou a warm up, jak se také zahřátí a rozcvičení v angličtině označuje, k němu neoddělitelně patří. Hlavním úkolem rozehřátí je pochopitelně příprava pohybového aparátu. Připravit se na provozní teplotu musí hlavně klouby, šlachy, svaly a vazy. Mimo jiné je nutná také příprava oběhového systému. Na zátěž by měla být připravena jak kardiovaskulární, tak respirační soustava. Hlavní význam warm up pochopitelně tkví k předcházení zranění. Rozcvičení také pomůže odhalit problémy, které by se mohly projevit o něco později v mnohem méně vhodný okamžik. Díky rozehřátí se také cvičenec lépe připraví na samotné cvičení z hlediska psychiky. Oprostí se hlavně od vlivů každodenní reality a začne se soustřeďovat na cvičení samotné. Rozcvičení by mělo zabrat dobu mezi 10 až 15 minutami. Hodně se všechno odvíjí od toho, na jaké úrovni se momentálně cvičenci nacházejí. Čím jsou účastníci kurzu lepší a zkušenější, tím také musí věnovat mnohem delší čas rozcvičování.

Při procesu warm up probíhá v těle hned několik fyziologických a psychologických procesů. Patří mezi ně prohloubení a zvýraznění dýchání, jelikož dojde ke zvýšení přístupu kyslíku. Právě větší množství kyslíku vede ke zvýšení srdečního výkonu a a potažmo také zvýšení tepové frekvence. Ta se ostatně ale zvyšuje i při samotném cvičení. Nervosvalová koordinace se stává mnohem efektivnější. Díky kvalitně provedené rozcvičce také dojdete k tomu, že šlachy získají o hodně větší elastičnost. Základem warm up jsou pohyby low impact. Ty musíme zaměřit hlavně na svalové skupiny, jež budou zatěžovány při následném cvičení nejvíce. Závěrem provedeme prestrečink a můžeme klidně začít se samotnou hlavní fází.

2 komentáře to “Aerobic a rozcvičení”

  1. admin Says:

    Kvůli nedostatečnému rozcvičení se mi stal úraz a byl jsem rád, že jsem absolvoval již před tím kurzy tejpování . Nemyslel jsem, že se mi budou hodit, ale vyplatilo se.

  2. admin Says:

    Každé rozcvičení si žádá důkladné protažení a k tomu slouží podložka na cvičení , která je základní pomůckou každého cvičení.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.