Step aerobic

Step aerobic se začal v posledních letech prosazovat natolik, že v mnohém zastínil klasickou formu tohoto cvičení. Řadí se mezi vertikální formy cvičení, při kterém jsou schopni cvičenci překonat výškový rozdíl při přeskakování stepu. Svalstvo spodní poloviny těla je zatěžováno úplně jiným způsobem než u klasické formy cvičení. Step aerobic rozhodně nevznikl náhodou, ale vyvinul se z cvičení, které mělo sloužit při rehabilitaci po operacích kolenního kloubu. Step aerobic tudíž nesmí vyvolat u lidí, kteří se mu pravidelně věnují, žádnou bolest kolen. Mezi hlavní svalové skupiny, které jsou do cvičení zapojeny, patří sval bedrokyčelní, čtyřhlavý stehenní sval, hamstringová skupina a hýžďové svalstvo. Dolní končetiny budou zatíženy komplexně, což je naprosto ideální případ. Vědecké testy jasně dokazují, že step aerobic není o nic slabší z hlediska zátěže, jak třeba takový spinning anebo moderní gymnastika. Při klasické výšce stepu a standardním tempu hudby je srovnatelný s během.

Zjištěte více o jaterní dietě.

Velmi důležité je pochopitelně to, abyste při cvičení dbali na správné provádění jednotlivých úkonů. Jestliže budete cvičit špatně, může dojít ke svalové disbalanci. Nepříjemné je zkracování bedrokyčelního svalu, anebo naopak oslabení svalů v oblasti hýždí. Nejdůležitější je kvalitní strečink před začátkem cvičení. Rozhodně se také vyvarujte nerovnoměrné zátěži obou končetin. Instruktor musí vybrat cviky, které zatíží chvilku jednu nohu a poté i druhou. Složení hodiny stepu je zhruba totožné s lekcí, která je typická pro klasický aerobic. Začíná warm up v trvání 10 až 15 minut a hlavní část lekce je dlouhá 30 až 40 minut. Zakončení celé hodiny zprostředkuje cool down a také závěrečný strečink. Určitě se nebojte různých typů stepových hodin. Každý cvičitel má své originální metody.

3 komentáře to “Step aerobic”

  1. Nordic walking » nordic walking » Nordic walking a jeho výhody Says:

    […] Omezovat vás bude pouze vaše vůle. Na rozdíl od ostatních sportů jako jsou aerobic či step aerobic se nebudete moci vázat na žádného předcvičovatele, ale cestu si zvolíte sami. Do přírody […]

  2. admin Says:

    Spinning si nemůžu odpustit ani teď, kdy jsem v rehabilitaci po úraze. Naštěstí mi v tom pomáhají bandáže a všechno jde, když se chce.

  3. admin Says:

    Step aerobic cvičím doma tak 3x týdně, záleží, jak mi vyjde čas. Mít po ruce masážní oleje je někdy věc k nezaplacení.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.